Kohta ehkä kerkiin taas paremmin käsitöiden, muiden harrastusten ja sosiaalisten kontaktien pariin. Ihan tuntuu, että on jotenkin kerkinyt erakoittua kun vain silloin tällöin on kerinnyt kokouksiin ja muutoinkaan käymään missään visiitillä tai kerkinnyt ketään edes kutsumaan muutoin kyläilemään kuin viettämään poikien tai Hannun synttäreitä. 

Sitten kerkeän tukemaan 82v äitiäni, joka nyt tarvitsee jo enemmän apua, hoivaa ja seuraa sekä miehen vanhempiakin kerkii sitte paremmin auttelemaan. Vähän paremmin pääsee seuraamaan omien poikien puuhasteluita (he kokevat kyllä että nyt heillä ei ole enää niin paljon tietokoneaikaa ja näinhän asian laita tulee myös olemaan). Jäähän mulle sitten vielä tämä isännän firman toimiston pyörittäminen, jota nyt olen hoitanut yömyöhään ja pikkasella paniikilla aina viime tinkassa, nyt kerkii siihenkin paneutumaan paremmin. Lisäksi olen lupautunut heittää keikkaa tilitoimistossa, esim heidän lomiaa, tammikuussa palkkavuosi-ilmoitusten aikana ja keväällä tilinpäätösaikaan yms.

Teimme siis suuria päätöksiä ja toteutinkin jo. Että perästäpäin kuuluu ja toivottavasti myös näkyy tämän blogin
postauksien myötä. Elikkä kun perheenlisäystä tulee niin jään kotiin tossa syksymmällä.....

Onneksi ei tule sentään vaippaikäinen vaan 15v vaihtarityttö haetaan
perjantaina lentokentältä ja viikonloppukylään tulee myös sveitsiläinen vaihtaripoika, jonka isäntäperhe on vielä lomamatkalla eivätkä itse pääse hakemaan perheenlisäystään kentältä.

Joku on ihmetellyt että viitittekin ottaa "vastukkeiksi" ihan vieraan ihmisen 9 kk ajaksi. Mutta me ollaan vielä nähty vain positiivisia
asioita tässä odottelussa. Olen nimittäin siivonnut vintin, varaston, autotallin, keittiön, kodinhoitohuoneen yms. tosi perusteellisesti. Lisäksi mökillä olen "stailaillut" pitkin kesää. Ai niin mä oon unohtanut ottaa kuvia tänne siitä projektista. Ja sitten monta vuotta suunnitteilla ollut mökin saunan lattian uusiminenkin tapahtui männä viikolla.

Vähän meni toi autotallin siivous överiksi, sillä siitä tuli niin hieno, että laitettiin ihan 4 tauluakin seinälle. Taulut ovat n. 20 v sitten kehystettyjä suomen linnoja piirroskuvina, ja ajateltiin, että sopiihan niitä näytellä varsinkin kun ovat seuraneet muuttolaatikoissakin 5 kertaa. Muuta roinaa meni sitten autotallista roskiin sprintterin takaosasto puolillaan mm rakentamisaikaisia maalipurkkeja, vesieristeitä, saumauslaatia. Onneksi sinne jätettin kaikki "Sulo Vilenin" aarteet laatikoihin odottomaan tuota vapauden alkua ja niitä aarteita sitten löytyy lisää täältä käsityö/tietokonehuoneesta, sitten jos joskus saan ne banaanilaatikot sieltä autotallista sileäksi. Mulla ei ole yhdestä laatikon sisällöstä mitään mielikuvaa, mitä aikoinaan olen ajatellut niistä värkätä, mutta hauska sitten yrittää selvittää menneitä aatoksiaan. Täytyy varmaan tehdä ihan lukujärjestys itselle, että minkä laatikon otan käsittelyyn ja milläkin viikolla, jotta tulee tehtyä ne sieltä pois!!